elämää kroonisen väsymysoireyhtymän kanssa

Täällä voit keskustella liikunnasta ja tervydestä.
Meikäläinen
Viestit: 463
Liittynyt: 27 Tammi 2015, 14:59
Sukupuoli: Nainen
Diagnoosi: Diagnosoitu

Tää on järkyttävää. Mun aivot on ihan kohmeessa. Mikään tavoitteellinen toiminta ei onnistu. Kykenen käymään vessassa, pyyhkimään pyllyni ja juomaan lasin vettä, mutta jo television katselu tuottaa vaikeuksia lukemisesta puhumattamakaan. Aivot on yksinkertaisesti hyytyneet.

Ihan kuin kalloluiden alla olisi pelkkää jauhelihaa. Pelottaa helvetisti. Entä jos jään tällaiseksi?
Meikäläinen
Viestit: 463
Liittynyt: 27 Tammi 2015, 14:59
Sukupuoli: Nainen
Diagnoosi: Diagnosoitu

Päätäni on taas särkenyt tuntitolkulla, vaikka muistin sulkea kännyni puolen yön aikoihin. (Lisäksi säilytän sitä päivisin eri huoneessa, missä oleskelen.)

Ja äsken havaitsin, että mieheni AUKINAINEN KÄNNYKKÄ ON JUMALAUTA LOJUNUT KOKO SAATANAN YÖN VAIN PUOLEN METRIN PÄÄSSÄ MINUSTA.

Eihän tässä ole jumalauta mitään tolkkua saatana. Olen yrittänyt etsiä epätovoisesti tietoa siitä, kuinka voisin suojata taloni kännykkäsäteilyltä, koska olen näköjään herkistynyt niin paljon, että saan oreita ulkoakin tulevasta säteilystä, mutta mieleeni ei taaskaan tullut sitä vaihtoehtoa, ettei mieheni ole TAASKAAN muistanut sulkea kännyänsä yöksi eikä edes viedä sitä sivummalle, vaan jumalauta jätti sen ihan viereeni. EN VITTU KÄSITÄ MOISTA PIITTAAMATTOMUUTTA, OLEN MAJAILLUT TÄÄLLÄ JO KOLME VIIKKOA, JA HYVÄ JOS HÄN ON MUISTANUT SULKEA SAATANA PAHOINPITELUKONEENSA YUHDEN VAIVAISEN KERRAN. oNKO HÄNEN PAKKO VITTU GRILLATA AIVONI SAATANA PEHMEIKSI???? SIIS EVVK!!!

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

JA ARVATKAAPA MITÄ TAPAHTUU, JOS MAINITSEN HÄNELLE ASIASTA. VIHAINEN TUHAHDUS TAJUUTTEKO VITTU, PELKKÄ LOUKKAANTUNUT VIHAINEN TUHAHDUS!!! JA MINÄ SAAN SAATANA KÄRSIÄ PÄÄNSÄRYSTÄ TUNTIKAUSIA HÄNEN PIITTAAMATTOMUUTENSA TAKIA. JÄTKÄLLÄ ON ELÄMÄNARVOT KOHDILLAAN JA OSAA KESKITTYÄ OLEELLISIIN JUTTUIHIN ELI LÄHINNÄ ITSENSÄ VIIHDYTTÄMISEEN. IHAN SAMA VAIKKA SAISIN JUMALAUTA ALZHEIMERIN, HÄNTÄ EI KIINNOSTA VITTU PÄTKÄÄKÄÄN.

JA ARVATKAAS MITÄ? KELLO ON JO KUUSI YÖLLÄ MUTTA MINUA EI NUKUTA PÄTKÄÄKÄÄN, KOSKA SE SAATANAN SÄTEILY SOTKEE JUMALAUTA IHMISEN SISÄISEN KELLONKIN.
Meikäläinen
Viestit: 463
Liittynyt: 27 Tammi 2015, 14:59
Sukupuoli: Nainen
Diagnoosi: Diagnosoitu

MINUSTA MIEHENI KÄNNYLLÄ EI OLE MITÄÄN ASIAA RUOKAPÖYDÄLLE, JONKA ÄÄRESSÄ ISTUN TÄÄLLÄ "VANKILASSA" 24/24. eN KÄSITÄ, MITEN HÄN YLIPÄÄTÄÄN KEHTASI LASKEA KYSEISEN KAPISTUKSEN VIEREENI, VAIKKA ISTUIN SIINÄ IHAN SALETISTI SILLÄ HETKELLÄ KUN HÄN LASKI SEN KÄSISTÄÄN.

NYT SITTEN ON HUOMINENKIN PÄIVÄ PILALLA, ENKÄ TAASKAAN PÄÄSE KAUPPOIHIN TAI PYSTY TEKEMÄÄN NIITÄ PAPERITÖITÄ MITÄ OLISI PITÄNYT TEHDÄ. VITTU MINÄ IHNOAN TÄTÄ PÖLYISTÄ HAISEVAA PASKALÄÄVÄÄ, JOKA TEKEE MINUT SAIRAAKSI.
Meikäläinen
Viestit: 463
Liittynyt: 27 Tammi 2015, 14:59
Sukupuoli: Nainen
Diagnoosi: Diagnosoitu

MIKS VITTU KUKAAN EI TUE JA AUTA MUA? OLEN KYLLÄSTYNYT TÄHÄN PASKAELÄMÄÄN, KUN KUKAAN EI PIITTAA MINUSTA PÄTKÄÄKÄÄN. EI VITTU PÄTKÄÄKÄÄN. :evil:
raitapaita
Viestit: 7
Liittynyt: 02 Touko 2016, 01:24
Sukupuoli: En halua kertoa
Diagnoosi: Diagnosoitu

Voisiko sinua hoitava lääkäri auttaa sinua, tai tukihenkilösi? Sinun kannattaisi muistuttaa miestäsi kännykän säilytyksestä, hän ei varmaan ilkeyttään jätä sitä lähettyvillesi, eikä hän ehkä ymmärrä siitä aiheutuvaa haittaa.
Meikäläinen
Viestit: 463
Liittynyt: 27 Tammi 2015, 14:59
Sukupuoli: Nainen
Diagnoosi: Diagnosoitu

Ei minulla ole tukihenkilöä. :cry:

Olen kurjemmassa kunnossa kuin eilen, sillä altistus jatkui tänään, koska mieheni ei kuulema muistanut, missä pitää kännykäänsä, jotta olisin voinut viedä sen toiseen huoneeseen, kun tulin kamarista keittiöön. Päänsärky jatkui, vaikka llöysin kännyn ja lopulta eteisestä kului puhelimen ääni ja havaitsin että mieheni oli kytkenyt virrat vanhaan kakkospuhelimeessnsa. Ei sitäkään "Muistanut" vaikka kerroin hjännelle että minulle on edelleen käyuahen kjayuhe kauhean paha oli.
olo. paha ol oila paha olli paha olo.

oen oken olen aivan veltto einlk enkä osaa edes kirjojttaa kirjoitta kirjoittaa käsin mujisti muistilappua. muisti kapu kauppalapua. kauppalapu kauppalappua. piti kitjoitt kirjoitta akau ka kirjoitta kirjot jo kirjoittaa kapau kauppalappu miehen miehelle, kso koska hän sie ei "h "jaksanut" tehdä stiä.- sitä. (olin lukenyut lukenut hänelle kauppalapun siälöln sisällön ääneen tietokjon tietokoneelta, mutta hän vaati saada sen kirjalliena. kirjallisena., vaikka olen niin honoo huonossa kkunnossa etten kykene krinotta kirjjoia kirjoittamaan noralli m bnom normaalisti.

shy dyä sydänm sydämess au tu sydämessä tuntuu ikäänkuin tykkyty tykytyksen tapaista. minun p itäiis hoiti pitäisi hoitaa niitä virastoasioista kirjoittaa valituksen valituksia ja selnon sen selontekoja pitäisi käyd ä käap kaupoissa ja palata kotiin koisa koska ruohonleikkkuri pitää sada sad saada kunton en kuntoon ennen kiuin kuin voikku voikkuta voikua voikukat kasvavat ja siementävät.
Meikäläinen
Viestit: 463
Liittynyt: 27 Tammi 2015, 14:59
Sukupuoli: Nainen
Diagnoosi: Diagnosoitu

olisn voinut havaita viime hyönä yönä periaatteessa mieheni kännyn pöydällä palatesan palatessani jääkaapilta, k u mutta joka pöi paikka on liian täynän yän täynnä tavaraa jotta kykenisin poimimaan yksityiskohtaia. sl lisälksi hänen kännykkänsi ä kännynä känny ei muistuta ei edes eät etäisesti puhelinta, vaan se nähyt näyttää mäuim muistivihol kalenterilta tai loom lompakolta.
Meikäläinen
Viestit: 463
Liittynyt: 27 Tammi 2015, 14:59
Sukupuoli: Nainen
Diagnoosi: Diagnosoitu

OIen saanut tänään useampia outoja itketyskohtauksia. En halua käyttää sanaa "itkukohtaus", koska itketyksen tunne ja siihen liittyvä nyyhkytttäminen ja kyyneleiden tulo kestävät vain hetken.

Olen toki ollut aina herkkä niin itkemään kuin nauramaankin, mutta nämä itketyskohtaukset ovat jotain muuta kuin "normaalia" itkua. Ne alkavat ilman mitään "normaalia" syytä eli minua alkaa itkettää sellaisessa tilanteessa, jossa minua ei ole itkettänyt aiemmin.

Kohtauksia on ollut tänään kokonaiset neljä kappaletta, ja eilenkin oli muistaakseni ainakin yksi. Ensimmäinen tuli, kun huomasin, että poistoilmaventtiiliä pitää säätää suuremmalle teholle ja otin käsiini eräänlaisen keittiöjakkaran aikomuksenani kantaa se venttiilin alle. Tajusin, että olen niin heikko, etten kykene kannattelemaan jakkaraa ja minua rupesi itkettämään. Se olisi ollut täysin normaali reaktio, jos välikohtaus olisi sattunut vuosia sitten, kun en ollut vielä tottunut sairauteni oireisiin. Mutta tilanteessa, jossa olin kokenut vastaavanlaista voimattomuutta jo kymmeniä ellei satoja kertoja, ei itkettämisen tunne ollut mielestäni millään lailla "normaali" reaktio. :shock:

Loput kolme itkukohtausta ovat syntyneet täysin tyhjästä. Olen havainnut yhtäkkiä seisovani keskellä lattiaa ja nyyhkyttäväni. :shock: Yksi noista tapahtui tosin heti lyhyenlyhyen kännypuhelun jälkeen.

PS

Luulen, että alan tajuta syvästi autistisia ihmisiä päivä päivältä paremmin! Vuorokausirytmini on alkanut taas jätättää toden teolla: yritin käydä vuoteseen kello 6 saamatta unen päästä kiinni, koska kävin aivan ylikierroksilla. Kävelin keittiöön ja aloin selata kuvakirjaa, koska keskittymiskykyni ei riittänyt lukemiseen tai mihinkään muuhunkaan.

Kykenin katselemaan ainoastaan sellaisia kuvia, jotka esittivät tuttua kohdetta! Mitä tutumpi kohde oli, sitä kauemmin kykenin katselemaan sitä. Tuntemattomien kohteiden katselu tuntui aivoissani pahalta ja muistutti epämiellyttävyydessään etäisesti sähköiskua tai vatsatähystystä. Tälle lienee ihan luonnollinen selitys: aivojeni ei tarvitse työskennellä yhtä paljon hahmottaessaan tutuista kohteista otettuja kuvia kuin vieraista. Helpointa ja miellyttävintä oli katsella valokuvaa paikasta, jonka olin nähnyt jo tuhansia kertoja.
Meikäläinen
Viestit: 463
Liittynyt: 27 Tammi 2015, 14:59
Sukupuoli: Nainen
Diagnoosi: Diagnosoitu

Minulla on todella paha olo. :(
Meikäläinen
Viestit: 463
Liittynyt: 27 Tammi 2015, 14:59
Sukupuoli: Nainen
Diagnoosi: Diagnosoitu

Entä jos tämä paha olo johtuu siitä, että istun tietokoneella? Luin äsken kirjaa vuoteessa maaten, eikä päässäni ollut pahaa oloa. Tulin koneelle sen vuoksi, etten jaksanut keskittyä kirjaan, enkä missään nimessä jaksa maata vuoteessa tekemättä mitään, koska minulla ei ole nimeksikään muistia eikä mielikuvitusta. En siten kykene viihdyttämään itseäni pelkän ajatuksen voimin.
Vastaa Viestiin