Armeija

Yleistä keskustelua Autismista.
Reesusapina
Viestit: 9
Liittynyt: 13 Joulu 2014, 06:27
Sukupuoli: Mies
Diagnoosi: Mahdollinen (ei diagnisoitu)
Ekkot: Antakaa mieltäni kiehtova haaste, niin ongelma tullaan ratkaisemaan..
Eli vähän kaikki monimutkainen, mutta ei kovin yksityiskohtainen.

Miten meni, millaiset odotukset vai hajootko aamuihin?

Itse en pidä särmästä meiningistä yhtään. Tällä tarkoitan minuuttiaikatauluja, siivoamista ja muuta pilkun seksuaalista hyväksikäyttöä.
Vaikka olenkin ajoissa, en juuri jaksaisi ulkoista struktuuria koko päivää. Ulkoista täsmällisyyttä, juoksemista ja rytmissä marssimista tai sokerina pohjalla petaamista. Fyysisyys oli hirveä kokemus kaiken kaikkiaan enkä selvittänyt esteradan ensimmäistä estettä, enkä pysynyt juoksumarsseilla muiden perässä ja kaiken lisäksi olin surkea ampuja. Selvisin 6 kk:lla, mutta jos olisivat pakottaneet jatkamaan AUK:hon, olisin alkanut totaalikieltäytyjäksi. Varmistin lyhimmän palvelusajan vastaamalla tahallani testeissä väärin ja annoin itsestäni hyvin häiriintyneen kuvan psykologisessa testissä, koska riskinä oli, että yliopistossa opiskelvat olisi kuitenkin sinne laitettu. Kaiken lisäksi pelleilin kenttätesteissä. Kapteeni katsoi papereista, että nyt laaksosta puuttui muutaman muumin lisäksi ainakin Niisku. :lol:

En liikkunut tuvan porukan mukana yhtään. Lojuin esimerkiksi tyytyväisenä sängyssä, kun muut olivat katsomassa järjestettyä konserttia sotkussa. Heidän tappionsa. Iltalomillekaan en koskaan lähtenyt. Toisaalta niihin osallistuminen olisi ollut itsemuhayritykseen rinnastettava teko.

Tällä hetkellä harkitsen poistumista reservistä. Tämä onnistuu ilmoittamalla, mutta samalla on velvollisuus osallistua viisipäiväiseen koulutukseen siviilipalveluskekuksessa.
HoodedShadow
Ylläpitäjä
Viestit: 74
Liittynyt: 08 Heinä 2011, 14:52
Sukupuoli: Mies
Diagnoosi: Diagnosoitu
Ekkot: Tietokoneet, autoilu

En ole sellaiseen onneksi joutunut menemään ollenkaan.
Jo pelkästään asperger diagnoosilla sain jäädä siitä pois, tosin kysyivät vielä haastatteluissa haluanko mennä vai en ja vastasin että en halua. :roll:

Ei ole minua varten tuollaiset ryhmäpaikat jossa joutuu muita katselemaan tai jopa kuuntelemaan.
Reesusapina
Viestit: 9
Liittynyt: 13 Joulu 2014, 06:27
Sukupuoli: Mies
Diagnoosi: Mahdollinen (ei diagnisoitu)
Ekkot: Antakaa mieltäni kiehtova haaste, niin ongelma tullaan ratkaisemaan..
Eli vähän kaikki monimutkainen, mutta ei kovin yksityiskohtainen.

Itse olen ulospäinsuuntautunut (silti erakko). Eivät ne asiat olleet minullekaan helppoja. Siitä selvisi väkisin yrittämällä. Eipä ollut rohkeuttakaan vaatia vapautusta. Halusin opiskelemaan niin pian kuin mahdollista, joten tuo 6 kk:ta meni sen varjolla.
Starman
Viestit: 2
Liittynyt: 04 Elo 2016, 13:42
Sukupuoli: Mies
Diagnoosi: En halua kertoa

Onhan tämä vuoden vanha juttu, mutta minusta armeija kannattaa käydä, jos pystyy. Jos ei pysty, niin sitten ei pysty. Omalta kohdalta tarjoittiin mahdollisuutta lähteä kesken pois, ja käytin kortin. Jälkeenpäin ajateltuna iski sellainen ahaa-elämys, että syy lähtöön oli pieneksi osaksi omasta terveydentilasta johtuva ja suuremmaksi osaksi siitä, että muut pääsivät noin helpommalla johtuva. Ajatus, että luopui jostain sen vuoksi, että muilla olisi helpompaa, ja ennen kaikkea se, ettei itse tajunnut sitä silloin, on häirinnyt joskus jälkeenpäin.

Siitä, että varusmiespalvelus on suorittamatta on ollut aina silloin tällöin kaikkea pientä sosiaalista haittaa. Lisäksi on olemassa se pieni riski, että tulee oikeasti joskus vielä sota ja niin epävakaat olot, että aseenkäyttötaidosta voisi olla jotain käytännön hyötyäkin.
Vastaa Viestiin