Lopettanut puhumasta, kuten puhuisi

Yleistä keskustelua Autismista.
E-e-Ne-ne
Viestit: 8
Liittynyt: 18 Huhti 2017, 16:07
Sukupuoli: Nainen
Diagnoosi: Mahdollinen (ei diagnisoitu)
Ekkot: Elimistö, järki-tunne, kasvot, liikkuvat, ( kerron kun saan selville, Aspergerin on rytmin ja liikkein kommunikoivat, joka on piilossa)

Eli tässä tätä dissosiaatio tai ihmetellessä.. Olen alkujaan puhunut esim. Kuten laskenettanet olen läsnäolevana , kun tulin pakaste ruokatilanteeseesn. Jatkuvan kiusaantuneisuuden jälkeen jotkut alkoivat Ivana tapaan, niin etten kehdannut keskustella enää lainkaan. Olin jo aiemmin opetellut muiden keinoin kommunikoimaan, kuten tulisi, kun en ymmärtänyt älykkyyden merkitystä elämässä, kuten juoksee, taikka polvesi eivät toimi enää koskaan. Tämä oli todella hurskata vitsastelua asiasta, koska en käsittänyt miten polvet eivät toimi enää. Kaikki muut ymmärsivät tämä minä en ikää noin 6v. Minua nuorempien ymmärsi sen. Aiemmin opettelin tekemään asioita, joita toiset pitivät arvossa, kuten roskien vienti ynnä muuta, sekin vitsin aihe, Taasko viet roskat ja minähän vein joka kerta, kunnes totesin tämä on viimeinen kerta kun teen sen, koska se on tyhjentynyt jo eilettäin.

Mites muilla näitä niin paljon ettei tosikaa. Nyt puhun laalaa kieltä jossa ei mitään mieltä, jollei joku muu tilanne ole mukana eli kahdessa osassa keskustellen, pitää tietää mistä puhutaan, kuten uloslähdöstä tai muuta sanoin ulospäin sitten ja kerroin neljällä tavu ja, eli 60 sanaa kerralla eri variaatioita. Joo paraneminen on tuskallisen vaikeaa ja hidasta.
Meikäläinen
Viestit: 463
Liittynyt: 27 Tammi 2015, 14:59
Sukupuoli: Nainen
Diagnoosi: Diagnosoitu

Huomasin tämän kirjoituksesi, E-e-Ne-ne, vasta nyt. Sinulla taisi olla jonkinlainen sairaskohtaus sitä kirjoittaessasi, ehkä psykoosi? Vai sairastatko afasiaa?

Vaikeahan tuohon on mitään vastata, kun ei siitä oikein ota selvää. Mutta joka tapauksessa tervetuloa foorumille! :)

Ehkä vielä törmätään ja jutellaan? Minä tarkistan tosin aika harvakseltaan, onko tänne tullut muiden kirjoituksia. Sen vuoksi kun ne yleensä loistavat poissaolollaan, mikä on tietysti sääli.

Minä oleskelen lähinnä Liikunta ja terveys-osastolla, jossa pidän päiväkirjaa.
E-e-Ne-ne
Viestit: 8
Liittynyt: 18 Huhti 2017, 16:07
Sukupuoli: Nainen
Diagnoosi: Mahdollinen (ei diagnisoitu)
Ekkot: Elimistö, järki-tunne, kasvot, liikkuvat, ( kerron kun saan selville, Aspergerin on rytmin ja liikkein kommunikoivat, joka on piilossa)

Olipas tosissaan sekava teksti, just sain selvää siitä itse, pienen mietinnän jälkeen. Kiitos, kun kommentoit Meikäläinen. Joo olin psykoosissa tai psykoottisissa oireissa pitkään, eikä ne ole vieläkään kadonnut kokonaan, ensi kuussa ehkä lääkityksen vaihto.

Puheesta vielä sen verran, että en halua käyttää yhtäkään sivistyssanaa, jos ei ole pakko. Minua on lapsena kiusattu, aikuisten toimesta, kun en ymmärtänyt puhetta, kuten toiset. Oli syy mikä lie. Kuitenkin en enää keskustele, kuten keskustelisin.
Vastaa Viestiin