Sävellys, mahdollisesta Asperger-diagnoosistani.

Oletko uusi käyttäjä?
Esittele itsesi täällä!
Hansu E
Viestit: 1
Liittynyt: 07 Marras 2020, 14:56
Sukupuoli: Mies
Diagnoosi: Mahdollinen (ei diagnisoitu)
Ekkot: Luettelot, musiikki (säveltäminen, soittaminen, tutkimus), kirjallisuus (historia, tiede), filosofia, ym., ym. Liikaa yhden elämän riittämiseksi.

En ole psykologin mukaan itse Asperger, vaikka piirteitä löytyykin diagnoosin mukaan. Itselläni on Asperger-lapsi, joten turha puntaroida "ollako, vai eikö olla", koska samoja maneereita minulla esiintyy, varsinkin luonteessani, kuin hänelläkin.

Kai 2007, kun taisin noissa tutkimuksissa käydä, olen säveltänyt "Veljeni" -nimisen kappaleen, jonka noihin aikoihin laitoin tännekin kuultavaksi. Se oli silloin tasoltaan hyvin kehno, ja
soitin sen uusiksi pari päivää sitten ja tuli mieleeni, että voisinhan sen linkin tännekin laittaa kuultavaksi, jos se jotain kiinnostaa...

Nuo ovat omia ajatuksiani asiasta, kun en vielä tiennyt, olenko Asperger-ihminen, vai vain aina tuntenut itseni eri lailla ajattelevaksi ja toimivaksi, kuin suurin osa porukasta ympärilläni.
Eikä niistä sanoista kannata loukkaantua - jokainenhan voi kokea maailmansa mullistuvan eri lailla, minä ajattelin asiaa noin. No, tässä linkki, joka sijaitsee omilla HTML-koodilla tekemilläni sivuilla. Sointupaprujen ylä-, tai alaosassa on linkki etusivulle, josta pääsee kuuntelemaan koko sävellystuotantoani. Olen usein leikitellyt ajatuksella, voisiko musiikkini olla ihan Asperger-ihmisen musiikkia, koska koen musiikinkin jotenkin eri lailla, kuin iso osa porukasta...:

http://www-100-srv.blcnet.fi/~hans/Omat/Veljeni.htm