Ahmed_esittäytyy

Oletko uusi käyttäjä?
Esittele itsesi täällä!
Ahmed
Viestit: 2
Liittynyt: 02 Loka 2015, 13:25
Sukupuoli: Mies
Diagnoosi: Mahdollinen (ei diagnisoitu)
Ekkot: Shakki, II Maailmansota, Psykologia, Urheilu

Moi. Tulin tänne forumille, koska minulla on itsepintainen usko, että minulla on näitä piirteitä, jollei nyt ihan varsinainen AS-syndrooma. Kaipailen tukea, mutta ennen kaikkea tietoa, minne/kenen luo voisin hakeutua.

Minulla on dg. sos. tilanteiden pelosta vuodelta 2004 (ADHD:ta tuolloin ei diagnosoitu), diagnoosi lopulta ADD:stä (sama lääkäri kuin vuonna 2004) vuodelta 2012 (lääkkeet eivät toimineet), lukuisia loppuun palamisia ja julmettuja ongelmia vuorovaikutustilanteissa (pelkään, putoan kärryiltä, ei kiinnnosta, paitsi itseään kiinnostavat jutut...). ADD:ni diagnosoinut lääkäri sanoi, että minulla ei ole Aspergeria, piste.

On todettu myös tänä vuonna sekundaarinen hypogonadismi > alhaiset testosteronitasot.

Olen siis töissä (juuri vaihtamassa työpaikkaa...) ja naimisissa, odotamme esikoistamme. Olen toista kertaa naimisssa.

Kysymykseni kuuluu:

1) onko suositella lääkäriä, kenen luo olisi hyvä vielä hakeutua? Kaipaisin nyt vaan toisen mielipiteen, että uskon itsekin diagnoosini > eli vaikean sos.tilanteiden pelon.

2) kerrotaanko Asperger aina potilaalle?

3) voinko olla Asperger tietämättäni, ja työpaikalla siitä ei koskaan sanota mitään, että olisin omituinen > huomaan, että ihmiset joskus väistelevät/välttelevät minua.

Kiitokset. Itseni diagnosoinnista on tullut minulle pakkomielle, joka uuvuttaa minut ja läheiseni. :cry: Vanhemmiltani en saa oikein luotettavaa arviota, äidilläni bipo eivätkä he ymmärrä tästä hölkäsen pöläystä: "lapsuus on ollut ihan ok".

Muistelen itse lukeneeni romaaneja jo nuoresta tuntikaupalla kylpyammeessa, omanneeni voimakkaita pakkomielteitä (jos tuli kirosana mieleen, minun piti aina pyytää sitä anteeksi vanhemmiltani postiluukusta yms. yms.) Tosin isälläni oli myös sadistisia kasvatusmenetelmiä (fyysinen kurittaminen, mitkä varmaan vaikuttaneet syvällisesti + mahdollinen jo nuoruudessa alkanut aivolisäkkeen vajaatoiminta (testosteronin puute). Ramppaan kirjastossa hakemassa kirjoja, mutta en usein välttämättä lue niitä...

Vaimoni mielestä minulla ei ole Aspergeria. Hänen seurassaan kuitenkin esim. kutsuilla pystyn olemaan suht rauhallisena ja seurallinen, " avian normaali".
HoodedShadow
Ylläpitäjä
Viestit: 74
Liittynyt: 08 Heinä 2011, 14:52
Sukupuoli: Mies
Diagnoosi: Diagnosoitu
Ekkot: Tietokoneet, autoilu

Tervetuloa!

1) Ei ole suositella ketään.
Voit kysyä Autismi- ja Aspergerliitosta tai joltain henkilöltä joka on tässä listassa, http://autismiliitto.fi/aune-osaajaverkosto

2) Kyllä kerrotaan. Miksi ei muka kerrottaisi?

3) Voihan sitä olla vaikka minkälainen itse sitä tietämättään, se lääkärihän sitten sanoo oman mielipiteensä mihin kategoriaan mahdollisesti kuulut.
Ahmed
Viestit: 2
Liittynyt: 02 Loka 2015, 13:25
Sukupuoli: Mies
Diagnoosi: Mahdollinen (ei diagnisoitu)
Ekkot: Shakki, II Maailmansota, Psykologia, Urheilu

Kiitti HoodedShadow.

1) Ok. Kiitokset.

Tilanne vähän haastava, kun yksityisellä asiantuntijapalvelut maksavat niin paljon, ja olen jo kerran HUS-neurolla käynyt nuorempana tutkimuksissa (epäilin ADHD:ta), jossa todettiin vain sos.tilanteiden pelko. Siellä tehtiin haastatteluitakin, tosin vanhempani eivät tästä asiasta ymmärrä tuon taivaallista ja ovat melko varmasti kieltänee lapsuuteni erikoisuudet / ja osittain sadistiset kasvatusmenetelmät > vanhalle kansalle oli häpeä puhua mistään ongelmista.

2) Ajattelin, että jos halutaan suojata potilasta tiedolta.

3) Niinpä.

Olen niin uuvahtanut töissä (takana kohta viikko 2-3 h:n yöunilla), ja kun on taas iso muutos (työpaikan vaihto, kun kyllästyin), niin maailma on taas heittänyt kuperkeikkaa. :shock:
Vastaa Viestiin