Mahdollinen AS-nainen esittäytyy.

Oletko uusi käyttäjä?
Esittele itsesi täällä!
Daffodil
Viestit: 1
Liittynyt: 05 Marras 2015, 16:06
Sukupuoli: Nainen
Diagnoosi: Mahdollinen (ei diagnisoitu)

Hei.

Olen reilu 25-vuotias oman tieni kulkija ja erakko. Elämässä en osaa asettua aloilleni, enkä ole koskaan tiennyt mitä tahdon. Opiskelut eivät koskaan onnistuneet, vaikka arvosanat ovat hyviä, ja työpaikoilla olen outolintu.

Minulla on toistaiseksi psykologin lausunto, joka vahvasti puoltaa pitkäaikaisia AS-epäilyitäni. Joitain vuosia sitten tapasin ja ystävystyin toisen AS-naisen kanssa, ja olipas verratonta olla kerrankin omanlaisessa seurassa - molemmat sosiaalisesti yhtä estyneitä ja täydellisen kuutamolla.

Aloitin kesällä pitkän prosessin julkisella puolella, joka tänään sai ensimmäisen virstanpylväänsä, kun psykiatrisen poliklinikan lääkäri sanoi viimein tekevänsä lähetteen neuropsykiatrille. Jonot saattavat olla puolen vuoden luokkaa. Tästä syystä olen myös harkinnut yksityisen puolen palveluihin sijoittamista - tuntuu, että julkisella puolella pompotellaan lääkäriltä ja psykologilta toiselle ja jokaista pilkkua pitää lykkiä ennen kuin sanoo juuta tahi jaata. Lisäksi, lääkäri sanoi, että neuropsykiatrian klinikalle ei minua välttämättä oteta ennen kuin "masennukseni", elämänmittainen, on hoidettu kuntoon. Tällaiseen en ole törmännyt diagnoosin saamista tutkiessnai.

Yksityisellä puolella olen netissä lukenut Neuromentalia suositeltavan. Lääkäri itse suositteli Proneuronin Elina Sihvolaa, kun kerroin, että pitkä aika julkisella puolella huolestuttaa. Kommentteja?

Toivottavasti saamme juttuja vaihdettua, ja kokemusta lisää.
Meikäläinen
Viestit: 463
Liittynyt: 27 Tammi 2015, 14:59
Sukupuoli: Nainen
Diagnoosi: Diagnosoitu

Hei!

Kiva että joku muukin kirjoittelee tällä foorumilla! Ja tervetuloa!

Olen tällä hetkellä niin huonossa kunnossa (lue: niin dementoitunut), etten jaksa kirjoittaa nyt tämän enempää. Sairastan systeemistä rasitysintoleranssia eli ns. kroonista väsymysoireyhtymää ja minulla on blogi tässä samassa foorumissa. Sen nimi oli muistaakseni elämää kroonisen väsymysoireyhtymän kanssa. En nyt jaksa kaivella arkistoja tämän enempää, koska kaikkien jollain tavalla uusien asioiden ajatteleminen koskee päätäni. Mutta tervetuloa lukemaan blogiani.

Edit: katsoin, että blogini löytyy osiosta liikunta ja terveys.
Meikäläinen
Viestit: 463
Liittynyt: 27 Tammi 2015, 14:59
Sukupuoli: Nainen
Diagnoosi: Diagnosoitu

Daffodil kirjoitti:Hei.

Opiskelut eivät koskaan onnistuneet, vaikka arvosanat ovat hyviä
Löysin viestisi uudelleen. Nyt olen onneksi paremmassa hapessa. Osaatko selittää, miksi opiskelusi eivät onnistuneet?
Vastaa Viestiin