Asperi esittäytyy

Oletko uusi käyttäjä?
Esittele itsesi täällä!
asperi
Viestit: 1
Liittynyt: 25 Helmi 2016, 18:32
Sukupuoli: Nainen
Diagnoosi: En ole AS henkilö

Olen aikuisen aspergeroireisen henkilön äiti ja kiinnostunut aiheesta. Diagnoosin saaminen vihdoin viimein, on ollut merkityksellinen asia, vaikka monta vuotta jouduimmekin olemaan erilaisten psykologisten arviointien kohteena. Olen jonkin verran aiheeseen perehtynyt työni puitteissa, mutta haluaisin kuulla toisten aikuisten aspergerien kokemuksia koulutuksista ym.

Kiitos tälle palstalle pääsystä!
Meikäläinen
Viestit: 463
Liittynyt: 27 Tammi 2015, 14:59
Sukupuoli: Nainen
Diagnoosi: Diagnosoitu

Hei!

Huomasin viestisi valitettavasti vasta nyt! Minä taidan olla ylisummaan ainoa henkilö, joka pyörii täällä säännöllisen epäsäännöllisesti pitämässä monologia ketjussa Elämää kroonisen väsymysoireyhtymän kanssa. Mutta tervetuloa joka tapauksessa!

Voin kyllä kertoa kokemuksiani koulutuksesta, sillä en ole valitettavasti kyennyt tekemään elämässäni oikein muuta kuin kouluttautumaan, joten minulla on kokemusta jopa kolmesta eri koulutusalasta.

Ensimmäinen koulutukseni oli hukkainvestointi, koska en kyennyt elättämään itseäni kyseisellä alalla. Vasta paljon myöhemmin tajusin, että se liittyi juurikin kognitiivisiin ongelmiini, mutta eihän sellaisista puhuttu minun nuoruudessani. Toinenkin koulutukseni oli hukkainvestointi, koska fyysinen toimintakykyni tuhoutui väärän lääkityksen myötä. Ja sitten kun lopetin kyseisen lääkityksen, kaikki liikuntarajoitteeni ja särkyni katosivat, mutta sairastuin krooniseen väsymysoireyhtymään. :roll: Ojasta allikkoon siis.
Vastaa Viestiin